Fredagsfeeling




Vilken känsla att börja dagen med en runda i trädgården. I växthuset var det bastuvarmt redan vid åtta, men inget gnäll här inte. Bara tacksamhet över att det är så varmt. Som jag längtat. Och de flesta av er säkert också. Spricka upp en fem minuters -hylla. En bräda, två snören och spikar. Lätt att montera ner vid behov. Och ge plats till alla smågrejer som flyter runt.


Favortitplatsen är i skuggan under äppelträdet. Sagolikt när man tittar uppåt, hör surret från trädet och känner de varma vindarna. Mmm.


Plockade ihop en bukett. Hade rosor sen innan, fyllde med diverse skönheter från rabatterna. 



Mina rabatter är i hemsk tillstång. Gräset växer och frodas överallt. Tar en liten bit i taget, men...




Min lilla örtrundel. Ser ni aklejan som frösått sig lite olämpligt utanför... Vet inte hur ni är, men jag kan bara inte rycka upp den. Har inte hjärta att flytta den heller, tänker att den får blomma där den står och sen rycker jag upp den.. någon som känner igen sig? 

Idag blir det grillning med goda vänner. Burgare, veggo och köttvarianter. Och rosé får det bli! 

Kärlek och goda stunder till er! Tack för att ni tittar förbi!